OPolitike

Blog o politickej diskusií, dátach v politike, politickom marketingu.

  • Domov
  • O blogu
  • Politický marketing
  • Mapy Slovenska
  • Eseje
  • Kontakt

Post Category → Politický marketing

Ako vyzerá voličská mapa Slovenska?

posted in Politický marketing on 26. januára 2023 by Matúš Záhradník

Čakajú nás voľby. Politické strany práve pracujú na príprave kampane pre voličov. Pozrime sa na dáta, ktoré budú pre nich kľúčové.

Continue reading →

Čo má spoločné polarizácia na sociálnych sieťach a miznúca stredná vrstva?

posted in Politický marketing on 17. júla 2022 by Matúš Záhradník

Bojujeme s hoaxami, infláciou, miznúcou strednou vrstvou. Trápi nás polarizácia v spoločnosti. Riešenia su neintuitívne a možno neexistujú.

Continue reading →

Na víťazstvo v komunále stačilo kandidovať!?

posted in Politický marketing on 19. júna 2022 by Matúš Záhradník

V 837 obciach (a mestských častiach) v roku 2018 mali ľudia na výber v nich iba jedného kandidáta. A tým hodili 100 % všetkých hlasov.

Continue reading →

Čísla o FB klamú: Na sociálnych sieťach je menej než 50% obyvateľov

posted in Politický marketing on 3. apríla 2022 by Matúš Záhradník

Sociálne siete sú všade. Všetci sú už na sociálnych sieťach, bez sociálnych sietí ako firma či politický kandidát neexistujete. Je to tak?

Continue reading →

Ako čítať volebné prieskumy o dôveryhodnosti?

posted in Politický marketing on 13. marca 2022 by Matúš Záhradník

Vysoká koncentrácia prieskumov môže odhaliť aj dlhodobé vzorce správania voličov. Aké vidíme na prieskume dôveryhodnosti z februára 2022?

Continue reading →

Ako presné sú prieskumy 9 mesiacov pred voľbami?

posted in Politický marketing on 9. marca 2021 by Matúš Záhradník 1 Comment

Ak si spomeniete na prieskum na prelome mája/júna 2019, pohľad na výsledok o takmer 9 mesiacov núti uvažovať, že sa niekde stala vážna chyba. Bol by to však omyl.

Continue reading →

Politici nie sú lifestyle influenceri. Prečo sa tak správajú?

posted in Politický marketing on 11. februára 2021 by Matúš Záhradník

Politika sa komunikuje jasne čitateľnými postojmi na spoločenské otázky. Aký postoj komunikujú niektoré nasledujúce príspevky občas naozaj netuším.

Continue reading →

Aký počet užívateľov majú sociálne siete na Slovensku v 2021?

posted in Politický marketing on 31. januára 2021 by Matúš Záhradník

Rok 2020 bol pre sociálne siete (ale aj média) rokom rastu užívateľov. Hoci príjmy z reklamy sa prepadli, počet užívateľov citeľne rástol.

Continue reading →

Ako Politická akadémia zlepšuje politiku na Slovensku?

posted in Politický marketing on 29. januára 2021 by Matúš Záhradník

Koncom roka 2018 sme začali s prípravou kampane pre neziskový projekt Politická akadémia. Jej 3 dátami podložené výsledky sú veľmi poučné pre ďalšie organizácie, ktorých cieľom je osloviť publikum pomocou online komunikácie.

Continue reading →

Čomu sa vôbec venuje Progresívne Slovensko?

posted in Politický marketing on 28. januára 2021 by Matúš Záhradník

Napriek tomu, že žijem v Bratislave, na sociálnych sieťach (mojej bubline) často zahliadnem názor, že Progresívne Slovensko robí politiku zle. Vraj ich je málo vidno, vraj nič nerobia, vraj sa ničomu nevenujú …

Continue reading →