Toto sú najčastejšie citované prieskumné agentúry, ich metódy a informácie, ktoré môžu pomôcť pochopiť silné a slabé stránky každej z nich.
Continue readingPost Category → Politický marketing
Aký podiel voličov majú strany v mestách?
Čakajú nás voľby. Politické strany práve pracujú na príprave kampane pre voličov. Pozrime sa na dáta, ktoré budú pre nich kľúčové.
Continue readingČo má spoločné polarizácia na sociálnych sieťach a miznúca stredná vrstva?
Bojujeme s hoaxami, infláciou, miznúcou strednou vrstvou. Trápi nás polarizácia v spoločnosti. Riešenia su neintuitívne a možno neexistujú.
Continue readingVoľby 2018: Na víťazstvo v komunále stačilo kandidovať!?
V 837 obciach (a mestských častiach) v roku 2018 mali ľudia na výber v nich iba jedného kandidáta. A tým hodili 100 % všetkých hlasov.
Continue readingČísla o FB klamú: Na sociálnych sieťach je menej než 50% obyvateľov
Sociálne siete sú všade. Všetci sú už na sociálnych sieťach, bez sociálnych sietí ako firma či politický kandidát neexistujete. Je to tak?
Continue readingAko čítať volebné prieskumy o dôveryhodnosti?
Vysoká koncentrácia prieskumov môže odhaliť aj dlhodobé vzorce správania voličov. Aké vidíme na prieskume dôveryhodnosti z februára 2022?
Continue readingAko presné sú prieskumy 9 mesiacov pred voľbami?
Ak si spomeniete na prieskum na prelome mája/júna 2019, pohľad na výsledok o takmer 9 mesiacov núti uvažovať, že sa niekde stala vážna chyba. Bol by to však omyl.
Continue readingPolitici nie sú lifestyle influenceri. Prečo sa tak správajú?
Politika sa komunikuje jasne čitateľnými postojmi na spoločenské otázky. Aký postoj komunikujú niektoré nasledujúce príspevky občas naozaj netuším.
Continue readingAký počet užívateľov majú sociálne siete na Slovensku v 2021?
Rok 2020 bol pre sociálne siete (ale aj média) rokom rastu užívateľov. Hoci príjmy z reklamy sa prepadli, počet užívateľov citeľne rástol.
Continue readingAko Politická akadémia zlepšuje politiku na Slovensku?
Koncom roka 2018 sme začali s prípravou kampane pre neziskový projekt Politická akadémia. Jej 3 dátami podložené výsledky sú veľmi poučné pre ďalšie organizácie, ktorých cieľom je osloviť publikum pomocou online komunikácie.
Continue readingČomu sa vôbec venuje Progresívne Slovensko?
Napriek tomu, že žijem v Bratislave, na sociálnych sieťach (mojej bubline) často zahliadnem názor, že Progresívne Slovensko robí politiku zle. Vraj ich je málo vidno, vraj nič nerobia, vraj sa ničomu nevenujú …
Continue reading