Ako Politická akadémia zlepšuje politiku na Slovensku?

(Note: článok vyšiel pôvodne 5. augusta 2019)


Koncom roka 2018 sme začali s prípravou kampane pre neziskový projekt Politická akadémia. Jej 3 dátami podložené výsledky sú veľmi poučné pre ďalšie organizácie, ktorých cieľom je osloviť publikum pomocou online komunikácie.

D757A6 E83Bd96E3Ee24964B24321955Ff3A01E Mv2 D 5472 3648 S 4 2 | O-Politike.sk

Čo je to Politická akadémia?

Vzdelávací nadstrannícky program s názvom Politická akadémia už 3 roky organizuje nezisková organizácia Inštitút pre politicko-ekonomické vzdelávanie (IPEV); trvá 7 mesiacov od októbra do apríla. Počas jedného víkendu za mesiac sa účastníci, ľudia so záujmom vstúpiť do politiky, stretávajú a vzdelávajú od expertov a bývalých politikov, aby boli pripravení úspešne viesť svoje kampane.

Medzi prednášajúcimi akadémie sú lektori ako napr.: Iveta Radičová, Mirek Topolánek, Matúš Vallo, Ondrej Dostál, Erik Baláž, Zuzana Wienk, Ľudovít Ódor, Braňo Závodský, Ivan Mikloš či Marek Maďarič.

Program Politická akadémia mal po 3 rokoch jasne merateľné výsledky. V komunálnych voľbách v novembri 2018 sa z 20 z 27 kandidujúcich absolventov podarilo uspieť a získať mandáty v regiónoch po celom Slovensku v obciach a mestách.

Kampaň Politickej akadémie 2018/2019

Ďalší ročník a kampaň však sľuboval veľký háčik. Od septembra 2018 až konca mája 2019 mali byť médiá aj mediálny priestor plný politiky: komunálne voľby, prezidentské voľby, voľby do Európskeho parlamentu. Predvidateľné aj nepredvídateľné udalosti sľubovali, že toto nebude kampaň v uhorkovej sezóne. 

Aké problémy v komunikácií sme identifikovali?

  • Nízka poznateľnosť webu a informácií na ňom
  • Zastaralý dizajn, ktorý neumožňoval prečítať si web z mobilu
  • Slabé využívanie zaujímavého obsahu na webstránke

“Na začiatku sme nastavili hlavný cieľ, a tým bolo dosiahnuť dostatočný počet prihlášok do programu z konkrétnych cieľových skupín.”

Začali sme rozhovormi s hlavnými stakeholdermi, minulými aj súčasnými účastníkmi, a identifikovali najdôležitejšie informácie, ktoré účastníci potrebujú. Na základe týchto informácií sme predstavili nový dizajn webu.
Akú sme zvolili cestu?

  • Zlepšenie vyhľadávania webu cez brand a príbuzné témy
  • Re-design, ergo komletná prestavba vizuálnej stránky webu
  • Promo webu cez poučný & čitateľný obsah s odkazom na prihlásenie

“Pre úspešnú kampaň sme museli začať s precíznym trackovaním návštev, konverzí a aktivity na stránke. Nastavili sme hlavné KPI a pravidelný reporting výsledkov. Cieľom bolo nielen spustiť úspešnú kampaň, ale zmerať, ako úspešná naozaj bola.”

Za 4 mesiace počas kampane si web Politická akadémia zhliadlo 9300 návštevníkov. V rámci kampane sme sa zamerali na obsah, rovnako ako aj na organické SEO vyhľadávanie. Rozšírili sme vedomostný panel o organizácií na Google (via Google MyBusiness), otestovali Podcast s riaditeľkou na šírenie info o programe, vytvorili sériu blogov pre informovanie účastníkov o tom, ako funguje program. A na záver z dát získali množstvo podnetných informácií: 

D757A6 5B7563C61B3946A5B262F4D58C2070F0 Mv2 | O-Politike.sk

Aké poučenia kampaň priniesla?

1. Zistili sme, že Úvodná stránka je najdôležitejší dokument na webe. Z organického vyhľadávania až 55% celkového času strávili návštevníci čítaním práve Home page. Na informáciách, ktoré pripravíte, záleží najviac, dajte si preto záležať.

55% Celkového Času Na Stránke Strávili Návštevníci Na Home Page.

2. Zistili sme, že sme začali neskoro — cieľovke môže trvať aj 3 mesiace od prvej návštevy webu, kým sa rozhodnú podať prihlášku. Dôkazom je analýza času trvania od prvého kontaktu až po prihlásenie sa účastníkov. 82% z nich sa rozhodlo v období medzi 2 a 3 mesiacom pred deadlinom. Aktivity v kampani týždeň pred deadlinom majú malý efekt, ľudia sú vtedy už dávno rozhodnutí.

82% Účastníkov Sa Prihlásilo Až Po Približne 60–90 Dňoch Od Prvej Návštevy Na Stránke.

3. Zistili sme, že na obsahu záleží— ľudia, ktorí si o vás viac prečítajú, sa aj radšej vrátia na váš web, aj organicky, bez reklamy. Dôkazom je zvýšenie našej organickej návštevnosti o 106%. Počas obdobia kampane sme publikovali sériu blogov zameraných na najčastejšie témy návštevníkov stránky (pomohli Keyword Planner + Google Search Console):

Vďaka Pravidelnému Prispievaniu Zaujímavých Článkov Sme Zaznamenali 106% Rast Organickej Návštevnosti Cez Google.

Zhrnutie pre efektívne kampane v skratke: 

  • merajte a vyhodnocujte každú aktivitu na stránke
  • investujte čas a peniaze do kvalitného dizajnu
  • investujte energiu a čas do kvalitného obsahu

Každá investícia sa Vám vráti v podobe spokojných návštevníkov.

Poďakovanie za prácu na kampani patrí: 

  • Veronike Fajbíkovej, riaditeľke programu Politická akadémia
  • Adamovi Gaľovi, biznis konzultantovi a zakladateľovi opusmagnus s.r.o.
  • Petrovi Křížovi & Twenty-three.studio za dizajn
  • Ľubomírovi Kurpelovi & Grafeon.sk za web development
  • Podcastu Silný Výber za prejavený záujem o špeciál s riaditeľkou projektu Politická akadémia

Poďakovanie

Ak ste dočítali až sem, ďakujem Vám za vašu pozornosť. Napíšte mi svoj názor, alebo ak Vás niečo zaujalo, napíšte mi priamo na mail (kontakt). Môžete sa tiež prihlásiť do newslettra, a ja vám pošlem najnovšie texty, až ich publikujem.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *