Aký počet užívateľov majú sociálne siete na Slovensku v 2021?

Rok 2020 bol pre sociálne siete (ale aj média) rokom rastu užívateľov. Hoci príjmy z reklamy sa prepadli, počet užívateľov citeľne rástol.

Absolútny počet užívateľov sociálnych sietí

Ak dnes hľadáte ten správny marketingový kanál na svoju propagáciu, výber vám môžu pomôcť urobiť si 2 informácie: celkový počet užívateľov a podiel vybranej vekovej cieľovky. Ak hľadáte nových ľudí pre svoj biznis, LinkedIn ako sociálna sieť pre HR je ten správny nástroj. Počet užívateľov v decembri narástol na 624 tis. užívateľov. Ako si ukážeme nižšie, je vhodný ale práve aj kvôli vekovej štruktúre.

Dominantnou sociálnou sieťou u nás je naďalej Facebook, ktorý spolu s Instragramom umožňuje reklamu cez Ad manager.

Treťou najrozšírenejšou sieťou podľa počtu užívateľov je na Slovensku LinkedIn, ktorý však neumožňuje správu reklám pre slovenských užívateľov, narozdiel od Českej republiky. V počte užívateľov nasledujú Snapchat a Twitter.

Note: Posledné informácie LinkedIn reklame a zmene ich pravidiel mám z 2019. Ak máte novšie informácie, napíšte prosím do komentára.

Vývoj počtu užívateľov za 2019 a 2020

Na vývoji užívateľov Facebooku, Instagramu a LinkedInu, môžeme na začiatku roku 2019 vidieť dopad škandálu o bezpečnosti dát užívateľov. Prepad u oboch sietí v správe firmy Facebook trval až do druhej polovice roka 2019.

Od začiatku pandémie Covid-19 však môžeme vidieť rast počtu užívateľov. Väčší počet užívateľov znamená väčší priestor pre reklamu aj organickú komunikáciu.

Porovnanie vekovej štruktúry na sociálnych sieťach

Podiel užívateľov v správnej vekovej skupine vie pomôcť vybrať si správny komunikačných kanál, okrem počtu užívateľov. Ak vieme, že náš produkt je najmä pre ľudí nad 45+ rokov, správna sieť podľa dát zrejme nebude ani Instagram ani LinkedIn.

Zároveň na grafe nižšie vieme vidieť aj pomer populácie na sociálnych sieťach v porovnaní zo skutočným pomerom vekovej skupiny v populácii.

Uvediem na príklade: ak vaša cieľovka pozostáva zo skupiny mladých ľudí od 18-24, tak najvhodnejšie sociálne siete na komunikáciu sú určite Instagram a Facebooku. Naopak, ak nechcete z komunikácie na Slovensku opomenúť cieľovku nad 45+ rokov, čo je viac než 53% populácie, sociálne siete síce budú patriť do vašeho komunikačného mixu, určite však musíte nájsť aj iné, klasické spôsoby komunikácie.

Verím, že vám tieto dáva vo vašom hľadaní pomôžu.


Poďakovanie

Ak ste dočítali až sem, ďakujem Vám za vašu pozornosť. Napíšte mi svoj názor, alebo ak Vás niečo zaujalo, napíšte mi priamo na mail (kontakt). Môžete sa tiež prihlásiť do newslettra, a ja vám pošlem najnovšie texty, až ich publikujem.